Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bağımlılıkla Mücadele Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak, 31 Mayıs Dünya Tütünsüz Günü kapsamında tütün, tütün ürünleri ve elektronik sigaraların zararlarına dikkat çekmek amacıyla Kampüs FM’de bir radyo programı gerçekleştirildi.
Kampüs FM 104.7’de yayınlanan “Kampüs Özel” programında, Merkez Müdürümüz Doç. Dr. Pınar Mutlu, Atiye Şahin’in konuğu oldu. Programda; tütün kullanımının bireysel ve toplumsal sağlık üzerindeki etkileri, pasif içicilik, elektronik sigaraların oluşturduğu riskler, gençleri hedef alan pazarlama stratejileri ve nikotin bağımlılığıyla mücadelede farkındalığın önemi ele alındı.
Doç. Dr. Pınar Mutlu, elektronik sigaraların “zararsız” ya da “sadece su buharı” olduğu yönündeki algının bilimsel gerçeklerle örtüşmediğini belirterek, bu ürünlerin nikotin bağımlılığını sürdürdüğünü ve özellikle gençler açısından önemli bir halk sağlığı tehdidi oluşturduğunu vurguladı. Tütün ve nikotin ürünlerinden uzak durmanın, sağlıklı bir yaşam ve sağlıklı bir gelecek için kritik öneme sahip olduğu ifade edildi.
Programda ayrıca sigara bırakmak isteyen bireylerin bilimsel ve profesyonel destek almasının önemine değinildi. Tütünsüz bir yaşamın mümkün olduğu, bağımlılıkla mücadelenin bireysel çabanın yanı sıra toplumsal farkındalık ve kurumsal destekle güçlenebileceği belirtildi.
ÇOMÜ Bağımlılıkla Mücadele Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak, toplum sağlığını korumaya, gençleri bağımlılık yapıcı ürünlerden uzak tutmaya ve tütünsüz yaşam konusunda farkındalık oluşturmaya yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz.